De höga biljettpriserna tros vara en stor anledning till det svikande publikstödet. I lördags meddelades det, till mångas glädje, att priset på biljetterna reducerades med 70% i snitt.
Det har även riktats en del kritik mot att visa många av matcherna på TV4 Sport Xtra, att många utesluts. Trots allt detta så sviker inte TV-tittarna, ungefär 1,6 miljoner tittade på Sverige – Norge och ca 1,55 miljoner på Sverige – Tjeckien.
– Det är fantastiska siffror så här tidigt i turneringen. Intresset brukar ju smyga igång för att stegras ju längre turneringen pågår, säger Jens Tolgraven exekutiv producent på TV4.
Han fortsätter:
– Många ifrågasatte vår programmering att lägga 28 matcher i TV4 men det här visar att vi är helt rätt ute.
Uppdaterad 30 januari, 2019
Redaktör & Sportjournalist
[email protected]
”Många ifrågasatte vår programmering att lägga 28 matcher i TV4 men det här visar att vi är helt rätt ute.”
Helt rätt ute? Blir smått äcklad när jag hör/läser detta. Helt rätt ute i att hjärntvätta svenska folket med äcklig reklam, mitt i VM sammanhang? Abryta matcher för reklam överhuvudtaget är riktigt vidrigt. Jag vet att TV4 drivs genom reklam, men snälla låt SVT visa VM, så man slipper se erat skit, ni kan sända lets dance och era andra program hur mkt ni vill men snälla låt oss slippa bli förbannade och äcklade var fjärde avblåsning. Jag räknade upp till 3(1) reklamer innan det blev match igen. Fy f*n, pengagiriga människor. ”Helt rätt ute i att tjäna massor med pengar tack vare svenskar som vill se VM hockey”, javisst, grattis till det…